
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Η παρέμβαση απευθύνεται κυρίως σε παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, καθώς και σε παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην προσαρμογή σε κοινωνικά και σχολικά πλαίσια, στην έκφραση και διαχείριση των συναισθημάτων τους, αλλά και στην αλληλεπίδραση με το περιβάλλον τους.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
-
Κοινωνική Επικοινωνία και Αλληλεπίδραση: Βοηθά τα παιδιά να κατανοούν και να συμμετέχουν ενεργά σε κοινωνικές καταστάσεις, να αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας και να χτίζουν ουσιαστικές σχέσεις.
-
Συναισθηματική Αναγνώριση και Έκφραση: Υποστηρίζει την κατανόηση και έκφραση των συναισθημάτων, προάγοντας την ψυχική τους ισορροπία και την αυτορρύθμιση.
-
Οργάνωση και Κατανόηση του Καθημερινού Πλαισίου: Διευκολύνει τη διαχείριση της καθημερινότητας μέσω της ανάπτυξης δεξιοτήτων οργάνωσης, προγραμματισμού και κατανόησης κανόνων.
-
Γνωστικές και Μεταγνωστικές Δεξιότητες: Ενισχύει τη σκέψη, τη συγκέντρωση, τη μνήμη και την ικανότητα αυτοπαρατήρησης, ώστε το παιδί να μπορεί να μαθαίνει αποτελεσματικά και να αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις.

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Η ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση προσαρμόζεται εξατομικευμένα σε κάθε παιδί, βασιζόμενη σε επιστημονικά τεκμηριωμένες μεθόδους από τον χώρο της αναπτυξιακής ψυχολογίας, της συμπεριφορικής παρέμβασης και της ειδικής διαπαιδαγώγησης. Η ευελιξία στην εφαρμογή επιτρέπει την καλύτερη ανταπόκριση στις μοναδικές ανάγκες κάθε περίπτωσης.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Η ενεργή συνεργασία με τους γονείς και το σχολείο είναι καθοριστική. Μέσα από τακτική ενημέρωση, εκπαίδευση και υποστήριξη, διασφαλίζεται η συνέπεια στην εφαρμογή των δεξιοτήτων και η μεταφορά τους στο σπίτι και το σχολείο. Έτσι, οι δεξιότητες που αποκτά το παιδί γίνονται λειτουργικό μέρος της καθημερινότητάς του, υποστηρίζοντας την ανεξαρτησία και την αυτονομία του.

Ψυχοπαιδαγωγική Παρέμβαση
Η ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση αποτελεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που συνδυάζει την ψυχολογική υποστήριξη με την εκπαιδευτική καθοδήγηση. Σκοπός της είναι η ενίσχυση της συνολικής ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης του παιδιού, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητές του.